+00 34 932 701 620 icea@iec.cat

15 i 16 de juny de 2017, Vilafranca del Penedès i Subirats.

Organitza: Centre d’Estudis del Paisatge Vitivinícola (CEPvi)

 

Fullet i Programa en PDF CEPvi 2017

Més informació i inscripcions info@congresartipaisatge.cat

Presentació

Al llarg de les cinc edicions precedents, el Congrés ha procurat posar l’accent en les diferents problemàtiques que afecten el Penedès. Aquest any, ens centrem en l’economia.

Ja l’hem tractat en edicions anteriors amb experts d’arreu, però l’objectiu és fer evident i necessari el vincle directe que hi ha entre la qualitat del paisatge i l’increment de beneficis. Aquets és un fet innegable, recollit estudis d’experts de reconegut prestigi internacional.

El bloc dedicat a l’Economia obrirà el Congrés d’enguany, amb interessants reflexions sobre les estratègies a seguir perquè el paisatge de qualitat comptabilitzi juntament amb altres valors, tangibles i intangibles, més enllà del vi, com un actiu econòmic.

La novetat més important d’aquest Congrés serà la participació de Paul Merton (Ethos Wines Group), expert en la recerca i consultoria sobre l’economia del vi a tot el món. Per al Congrés aquesta conferència significa la consolidació de la vocació internacional del Centre d’Estudis del Paisatge Vitivinícola (CEPvi) de resoldre el conflicte local amb el saber universal.

Catalunya és un país de paisatges diversos i, des de les diferents Denominacions d’Origen, obrirem un diàleg sobre com el paisatge de qualitat afecta les diferents economies.

L’economia es fonamenta, en bona part, en la qualitat de les infraestructures. El disseny maldestre lesiona el paisatge i perjudica la seva rendibilitat. El Congrés d’aquest any presentarà l’escenari de les futures actuacions territorials previstes al Penedès per activar processos participatius, una activitat que el CEPvi promourà el proper curs, per compatibilitzar interessos.

Finalment, en el bloc de l’Art, el Congrés presentarà Geometria líquida, un projecte pioner que uneix el tradicional mur de pedra seca amb l’expressió artística, i estableix un camí que els economistes consideren clau en el negoci del vi: crear emocions.

Miquel Vidal, director del Congrés